donderdag 31 oktober 2013

Herfst en Halloween

Het is weer even geleden dat ik een berichtje heb geplaatst, maar ik ben wel druk aan het knutselen geweest!

Met een aantal vriendinnen hebben we op een druilerige zondagmiddag lekker zitten freubelen en leuke herfststukjes gemaakt.
Zelf heb ik een grote krans, een kleine krans en een herfstschaaltje gemaakt:




Het was voor mij de eerste keer dat ik zoiets maakte en het was ontzettend leuk om te doen, niet te spreken van de gezelligheid met de meiden onder elkaar!
Dus voor herhaling vatbaar! We hebben dan ook het plan om voor Kerstmis ook zo'n freubelmiddag te organiseren.

Natuurlijk ben ik ook druk bezig geweest met handwerken.
Voor het herfstthema heb ik een leuk kransje met vogelverschrikker gehaakt.
Het patroon heb ik gevonden op free-crochet.com, een engelse website met allerlei leuke gratis haakpatronen. 
Dit patroon schijnt al in 1992 gemaakt te zijn, maar is tijdloos en heel leuk:


Het patroon is gratis te downloaden, maar is dus wel in het Engels.
Je kunt HIER klikken om direct naar het patroon te gaan.

Voor Halloween heb ik ook 5 leuke projecten gehaakt; een heksje, een grafsteen, een afgehakte vinger (ja, echt luguber..hahaha) en natuurlijk een spin met spinnenweb:


Ook  dit patroon is in het Engels, maar het vertalen ervan gaat me steeds beter af.
Je kunt het patroon HIER vinden.



Dit grafsteentje met spookje, pompoen en spinnetje vind ik helemaal geweldig!
Het is een vrij eenvoudig patroon en was vrij snel klaar.
Het spinnenweb heb ik gemaakt van uit elkaar getrokken opvulmateriaal. Net echt toch?
Helaas ben ik vergeten op te schrijven waar ik dit patroon vandaan heb, dus kan ik de link niet met jullie delen...


Ook deze enge afgehakte vinger heb ik in een uurtje gehaakt. Een paar dagen ervoor had ik het doosje op een snuffelmarkt gekocht en bij elkaar is het heel leuk om neer te zetten.
Het patroon heb ik gevonden op Monster Crochet, weer een Engels patroon.
Je kunt HIER klikken als je ook zo'n vinger wilt haken.

Het spinnenweb en de spin heb ik van twee afzonderlijke website afgehaald.
Het spinnenweb staat op de website van Garnstudio.com en de spin van een andere website.
Ik ben vergeten de link te noteren, dus helaas kan ik deze niet met jullie delen, maar er zijn echt heel veel patronen voor spinnen, dus als je dit wil haken, zou dat geen probleem moeten zijn.
Gewoon even goed zoeken op Het net. ;)


Als laatste ben ik met mijn dochter nog in de keuken bezig geweest en hebben we enge Halloween koekjes gebakken, ook weer in de vorm van vingers:


Zij heeft ze vandaag (Halloween) getracteerd op school en het was een groot succes!
Het recept is heel makkelijk, want ik ben eigenlijk niet zo'n koekenbakker. Maar er zit bij het recept ook een filmpje, dat je sta-voor-stap laat zien hoe je ze moet maken. Heel handig!
Het recept en het filmpje kun je vinden op Allrecipes en het is in het Nederlands.

Nou, flink bezig geweest dus in oktober!

Happy Halloween!









1 opmerking:

  1. Great post! Thanks for gathering all information and posting them here. Really enjoyed!

    BeantwoordenVerwijderen