zaterdag 5 oktober 2013

Clowntje en Superman

Mijn eerste werk uit een patroonboekje van Jean Greenhowe is klaar!
Het is een clowntje voor mijn dochtertje, gemaakt "met liefde":


Het 3 maanden oude zoontje van een vriendin van mij moest afgelopen maandag geopereerd worden aan een liesbreuk. Zijn naam is Sanjay en hij word vaak "Super Sanjay" genoemd.
Daarom heb ik als talisman een superman poppetje gebreid, ook naar een patroon uit hetzelfde boekje als het clowntje. Dit is het geworden:


En of het aan de talisman heeft gelegen, weet ik niet, maar hij is weer gezond en wel lekker thuis!

De patronen zijn natuurlijk in het Engels, maar gelukkig niet zo moeilijk en heel goed te volgen.
Heel leuk om met zoveel verschillende kleuren te werken ook.
En het zijn allemaal kleine delen, dus het breit lekker snel allemaal.

Ik ben al met het volgende patroon begonnen, dit keer uit het andere patroonboekje. 
Het word een ballerina met haar eigen kleine podium.

Tot nu toe dus nog geen spijt van de aankoop, ik ben weer lekker bezig!

--------------     --------------     ---------------     ---------------     ----------------     -------------

Ik kreeg onlangs toestemming om het vertaalde patroon van het olifantje op mijn blog te zetten!
Dus waarschijnlijk zal ik deze er aankomende week nog opzetten.


4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke werkjes heb je weer gemaakt, wat brei je netjes! Ik heb al zolang de breipennen niet meer in handen gehad, best wel jammer eigenlijk. Maar ja, voor mijn gevoel gaat haken makkelijker tussendoor.
    Wat leuk dat je het patroontje op je blog kunt zetten, ik ben benieuwd! Heb je al eens mee gedaan aan de Link your stuff van Annemaries Haakblog? Daar kun je elke week je linkje neerzetten. En Freubelweb plaatst gratis patronen, maar ook vertalingen (die van mij heeft er ook opgestaan).
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ben vaak met 2 dingen tegelijk bezig: een breiwerk en een haakwerk. Ik werk vanuit huis als callcenter agent voor de gemeente Rotterdam en tijdens mijn werken is het fijner om te breien dan te haken. En als ik niet werk, da ben ik bezig met mijn haakwerkje..erg he? Maar ik ben wel lekker bezig zo en maak veel mensen blij met mijn creaties :)
      Bedankt voor de tips, ik ga snel eens een kijkje nemen!

      Verwijderen
  2. Dolls are fantastic! Love them both. I tried making knitted dolls but so far they always ended sad :D You did wonderful job with these two. Compliments!
    Regards,
    Vanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Thank you, Vanja! :) I started to crochet about a year ago, so I am just a beginner at this, but knitting I do a very long time, so I had a lot of practise.
    Yesterday I finished your Oopsie Doll and she turned out great! I will put a photo of her on my blog tonight or tomorrow ;)
    Regards,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen